Nazwa firmy stanowi bardzo istotny element całego modelu biznesowego. Dodatkowo, odpowiednio zaprojektowany i wyeksponowany logotyp może w dużej mierze przyczynić się do szybszego rozwoju firmy. W przypadku biura nieruchomości wydaje się to szczególnie ważne, gdyż pośrednik musi odznaczać się kilkoma ważnymi cechami, z których część lub wszystkie mogą bezpośrednio wiązać się z nazwą firmy i logotypem. Odpowiednio zakodowane informacje w tych dwóch elementach mogą przynieść wymierne korzyści dla rozwijającego się biznesu.
Nowoczesność vs. Tradycja
Nawet pobieżne rozeznanie w internecie może przynieść bardzo wiele różnych nazw, z których część będzie opierać się typowo na języku polskim. Inne zaś mogą czerpać z angielskiego lub łaciny, a także stanowić swoista kombinację słów z różnych języków. Sama długość nazwy może mieć również wpływ na to jak dana marka jest postrzegana oraz czy jest łatwa do zapamiętania lub skojarzenia z konkretną cechą czy kwalifikacjami. Na przykład, nazwa Proneo może stanowić próbę przekazania klientom, iż biuro jest w pełni profesjonalne, a także, że stosuje nowatorskie rozwiązania, o czym ma świadczyć część ‘neo’, które kojarzy się z nowością, nowoczesnością czy właśnie nowatorstwem i czymś nieszablonowym.
Kwestie językowe
Oprócz mniej lub bardziej ukrytego przekazu w nazwie biura nieruchomości istotną rolę odgrywają również kwestie stricte językowe. Po pierwsze, nazwa biura nie powinna być zbyt długa i skomplikowana, aby samo wypowiedzenie nazwy nie stanowiło dla klientów problemu. Po drugie, nazwa musi wpadać w ucho lub też przyciągać wzrok, gdyż to stanowi podstawę do jej łatwego zapamiętania. Po trzecie, dobrze jeśli nazwa nie zawiera jakichś trudnych elementów gramatycznych czy ortograficznych, gdyż w przeciwnym wypadku klienci mogą po prostu zapisywać nazwę z błędem, a taki nieprawidłowy zapis może zostać spopularyzowany co negatywnie odbija się na wizerunku firmy. Kolejnym aspektem do rozważenia jest potencjalna łatwość w adaptacji nazwy do innych języków. Daje to możliwość łatwiejszego zaistnienia na rynkach zagranicznych. Choć nie każdy musi rozważać międzynarodową karierę szczególnie na początku działalności to jednak nazwa dość uniwersalna może okazać się bardziej użyteczna.
Co zatem wybrać?
Naturalnym jest również, że nazwa biura nieruchomości powinna być jak najbardziej oryginalna tak, aby marka kojarzyła się tylko i wyłącznie z nieruchomościami, a tym bardziej tylko i wyłącznie z jednym konkretnym biurem. Najlepiej, gdyby w innych miastach również nie było biura nieruchomości o takiej samej czy podobnej nazwie do naszej. Nie jest to jednak sprawą łatwą, gdyż rynek biur nieruchomości charakteryzuje się dość sporą konkurencją. Nazwa biura nieruchomości to jedna z głównych wizytówek firmy dlatego warto spędzić trochę czasu na rozeznaniu się w tej materii. Nie ma jednej konkretnej metody czy niezawodnego wyjścia z sytuacji. Wybór może również częściowo zależeć od lokalnego rynku i regionu, w którym dane biuro będzie oferowało swoje usługi.
+Tekst sponsorowany+
KOMENTARZE