SEO a pozycjonowanie stron

Strona głównaTech, Media

SEO a pozycjonowanie stron

Czy Donald Tusk będzie kandydował jako prezydent?
Obsługa kampanii reklamowej – jak znaleźć profesjonalną firmę?
Optymalizacja google moja firma – jak ją rozpocząć?

W świecie marketingu internetowego często spotykamy się z określeniem pozycjonowanie, ale możemy też natknąć się na nieco bardziej dobitne określenie SEO. Terminów tych używa się często zamiennie, jednak, czy są one tożsame? Chociaż mają one pewne podobieństwa, oznaczają zupełnie dwie inne rzeczy.

Czym jest SEO?

SEO, czyli z angielskiego Search Engine Optimization to nic innego jak optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki. Oznacza to czynność, jaką wykonuje się w ramach pozycjonowania w obrębie strony, aby dostosować jej kod i treść pod wymagania algorytmów wyszukiwarki. SEO nie będzie, więc wykraczać poza działania na stronie, jednak jest to fundament pozycjonowania każdej strony. Do działań optymalizacyjnych należy m.in. dostosowanie meta znaczników do pozycjonowanych fraz kluczowych, przygotowanie unikalnych tekstów na stronę, dodanie nagłówków, optymalizacja grafik. Można powiedzieć, że są to techniczne rzeczy, które wykonywane są stricte pod algorytmy wyszukiwarki.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron jest o wiele szerszym pojęciem niż wcześniej wspomniane SEO i przede wszystkim jest nie czynnością, lecz procesem długotrwałym. Oznacza szereg działań, które najczęściej wykonuje agencja SEO, które wykonywane są w ramach poprawy widoczności strony w wynikach organicznych wyszukiwarki, zwanymi również wynikami bezpłatnymi. Działania te obejmują zarówno wykonywane w obrębie strony, jak i poza stroną. Tymi drugimi jest w pozycjonowaniu link building, czyli budowa profilu linkowania dla strony. Pozyskiwać cenne linki można z różnych miejsc m.in. katalogów firmowych, forów internetowych, blogów zapleczowych, portali lokalnych itd. Do pozycjonowania strony można również posłużyć się content marketingiem i UX. To pierwsze odbywa się poprzez tworzenie wartościowych dla użytkownika treści w postaci np. artykułów blogowych. Te drugie zaś, czyli User Experience to dosłownie doświadczenia i odczucia użytkownika podczas korzystania ze strony, które możemy uprzyjemniać poprzez wprowadzanie pewnych zmian na stronie np. w zakresie estetyki.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0